
Сумна статистика
- У 2015 р. у Чехії продали 2 784 міні‑автомобілі та 13 393 «малюки». За перші чотири місяці 2025 р. — лише 1 053 і 7 467 шт.
- Моделей міні‑класу стало 9 замість 15, а малих — 19 замість 28.
І ось тут починається найсумніше: ціна доданих «фішок» (подушки, асистенти, сенсори) зростає щороку. Якщо у 2015 р. найдешевший Sandero коштував ≈7 100 € (170 000 CZK), то зараз за нього просять ≈13 900 € (335 000 CZK). А Skoda Octavia подорожчала до ≈25 000–26 000 €.
Як це впливає на екодвигун
Висока вартість нових авто подовжує життя старих машин — вони служать удвічі довше, викиди не падають, а покупці все рідше оновлюють автопарк.
Що кажуть Elkann і de Meo
На їхню думку, однобокі вимоги до електромобілів без урахування розміру та ціни авто руйнують європейський сектор. «Якщо за п’ять років не змінять підхід, ми перетворимося лише на ринок для чужих автомобілів», — заявляють топ‑менеджери.
Мій погляд
З одного боку, приємно їздити у просунутому «розумному» авто, але купа нових фішок справді б’є по кишені. Можливо, рішення — у гібридних технологіях та диференційованих нормах для різних сегментів. Адже різноманітність — це не злочин, а ключ до сталої екології та здорової економіки.